Evoluția logo-urilor
None

Evoluția logo-urilor a 5 branduri renumite

20 Iulie 2022

Hai să aruncăm o privire la unele dintre cele mai cunoscute mărci și la modul în care logo-urile lor au evoluat de-a lungul timpului.

Distribuie:

Toate lucrurile mărețe au fost perfecționate prin încercări și erori, iar logo-urile au și ele un trecut. La fel cum îmbrăcămintea și tunsorile intră în trend apoi se demodează, exact se întâmplă același lucru și cu logo-urile. Adică prin aceste schimbări putem vedea tendințele de design și evoluția tehnologiei.

Amazon 

Inițial, Amazon nu avea un design coeziv și o identitate generală a mărcii. Dar având în vedere că au fost una dintre primele platforme de comerț electronic, această lipsă de identitate nu era surprinzătoare. În mod clar, sigla de la începutul anului 1998 cu un „O” mare nu a durat mult – în același an, Amazon a trecut la un semn de cuvânt cu litere mici, cu spații albe și subliniat portocaliu. Și, în cele din urmă, în 2000, sublinierea portocalie s-a transformat într-o săgeată care leagă A și Z, simbolizând varietatea mare de articole disponibile pe Amazon, acoperindu-te „de la A la Z”.

BMW

La prima vedere, BMW se pare că nu a făcut mari schimbări pentru designul logo-ului. Dar dacă ne uităm cu atenție, putem vedea că echipa lor ușurează treptat designul - schimbând culoarea aurie închisă cu gri și alb, creând un echilibru vizual în acest proces.

De la designul din 1997 până în 2019, BMW a păstrat același logo, similar cu designul din 1963-1997, dar cu un element 3D. În 2020, BMW a schimbat negru închis cu un alb strălucitor și luminos și a eliminat 3D.

McDonald’s

Compania a fost înființată în 1940 și administrată de Richard și Maurice McDonald. În 1960 McDonald's căuta să-și evidențieze identitatea - și a introdus arcadele aurii.

Abia în 1968 au adăugat numele prin arcade pentru a crea nu numai un design mai clar, ci și pentru a stabili o identitate clară a mărcii. Designul logo-ului din 1975 ne-a oferit aspectul McDonald’s cu care suntem familiarizați astăzi.

Apple

Deși logo-ul Apple este simplu, el este cunoscut și pentru încorporarea unui sens mai profund. Acest lucru implică faptul că, folosind produsele Apple, noi descoperim și înțelegem lucruri care altfel ar fi nevăzute. Logo-ul Apple a fost mereu elegant și ușor de reținut – adică întrunește toate elementele importante pe care trebuie să le dețină.

Google

Sigla Google a trecut printr-un proces de transformare ușoară. Și deși nu a deviat prea mult în ceea ce privește culoarea și plasarea, iterațiile sale anterioare sunt capsule temporale pe internet. De exemplu Iterația sans serif din 2015 a urmărit să identifice marca Google ca una prietenoasă, accesibilă și simplă.

Istoria logo-urilor multor mărci celebre este plină de fapte interesante și uneori chiar amuzante, iar exemplele acestor branduri demonstrează încă odată că motivele rebrandingului sunt diferite și variază de la companie la companie.

De exemplu, schimbarea dimensiunii organizației și a filozofie, nevoia de a fi în trend, modalitate de a crește vânzările și de a ține pasul cu concurenții. Dar, cel mai important, aceste companii au evoluat și au crescut în timp.

Înapoi